donderdag 13 oktober 2011

ADV dag (day off), heerlijk, lekker de hele dag doen waar ik zin in heb!!!

Vandaag eens lekker een ADV dag, woohoo, heerlijk doen waar ik zelf zin in heb. Hoewel ik deze van het weekend al had gemaakt had ik geen tijd om 'm te plaatsen. Het is een baby kaartje geworden en het stempeltje had ik dubbel gestempeld zodat ik de mijne als voorbeeld kon gebruiken voor mijn zus Annika die graag wilde leren werken met Distress inkt. Nou ze is om hoor en ze heeft gisteravond een bakje vol met druppeltjes meegenomen zodat ze thuis ook aan de slag kan. Maar goed, ik ben eens gaan graven in mijn restanten bakje en vond een stukje van het lichtblauwe achtergrondpapier met stippen waaronder ook oranje stippen. Zo ontstond deze een beetje onwaarschijnlijke kleurencombinatie. Toch vind ik het wel fris ogen. Achter de cirkel zit een hartvormige doily waarvan ik de randen met Stickles heb bewerkt.
I'm having a day off so I can do as I please today and of course I'm posting a card! This one started with the image which I stamped twice because Annika wanted to learn how to work with Distress Inks. I coloured mine and she coloured along, and went home yesterday with a palet full of drops of ink so she can try it at home now. I used a piece of DP (the blue with the large dots) from my left over stash and it had orange dots, so that's how this unlikely colour combo was made. But I think it looks kinda fresh en happy. Behind the circle is a heartshaped doily, the edges of which I used Stickles on.
Zoals gezegd heb ik gekleurd met D.I. waarna ik de baby heb uitgeknipt. De cirkel waar ik haar op heb geplakt is gestikt op de groene achtergrond en ik heb met blauw chalk het midden een beetje kleur gegeven waarna ik met Broken China de hartjes heb gestempeld. Verder heb ik de baby flink wat glitter gegeven.
As I said I coloured with D.I., then cut the baby out and stitched a white circle on the green background. I used blue chalk to give the white some colour and used Broken China to stamp some hearts around the baby. Then I used quite some Stickles to glitter her up.
In de hoek boven een mooi toefje bloemen en blaadjes met een Martha Stewart pons gemaakt.
On the right hand top I put a small flower arrangement and added leaves made with a Martha Stewart punch.
Tenslotte nog een stempel met embossing poeder bewerkt van Precious Baby. Ik zie trouwens in mijn voorraad doos dat ik wel 4 (!) geboortekaartjes voor jongens heb en geen enkele meer voor een meisje. Er zijn er de laatste tijd in mijn omgeving dan ook veel geboren (meisjes bedoel ik hihi). Dus ik weet wat me te doen staat. De meisjes kaartjes komen eraan :)  Liefs, Frea
And then finally the sentiment which I gave some lovely embossing powder by Sprinkle & Sparkle. I noticed that in my stash of cards there are 4 boys baby cards  and no girl baby ones. There have been lots of baby girls born lately, so I know what I have to do now!! Baby girl cards coming up next :)  Hugs, Frea
http://craftsandmechallenges.blogspot.com/2011/10/winners-of-challenge-54-and-challenge.html
http://whimsyinspires.blogspot.com/2011/10/challenge-10-die-cuts-andor-punches_12.html
http://rubysrainbow.blogspot.com/2011/10/rubys-rainbow-ch14.html
http://flutterbywednesdays.blogspot.com/2011/10/flutter-by-wednesday-175.html
http://anythingchallenge.blogspot.com/2011/10/challenge-51-die-cuts-punches-or-both.html
http://toptiptuesday.blogspot.com/2011/10/55-use-dps-handmade-flower-tutorial.html
http://craftycardmakers.blogspot.com/2011/10/were-back-challenge-53-anything-goes.html
http://cutiepiechallenge.blogspot.com/2011/10/2-bingo-board.html (glitter, patterned paper, flowers)
http://ppp-makeitmonday.blogspot.com/2011/10/make-it-monday-58.html
http://gingerloftchallenge.blogspot.com/2011/10/gl26-color-orange.html
http://robynsfetishchallengeblog.blogspot.com/2011/10/challenge-76-anything-goes.html
http://onestitchatatimechallenge.blogspot.com/2011/10/challenge-83-anything-goes.html
http://sentimentalsundays.blogspot.com/2011/10/challenge-76-anything-goes.html
http://onestopcraftchallenge.blogspot.com/2011/10/week-152-anything-goes.html
http://thesecretcraftersaturdaychallenge.blogspot.com/2011/10/challenge-155.html
http://sweetstampinchallengeblog.blogspot.com/2011/10/were-in-stitches-at-sweet-stampin.html
http://glittergeeks.blogspot.com/2011/10/week-18-flower-power.html

40 opmerkingen:

  1. WOW Frea !!! love your card !!! always thought that was such a cute cute image !!! looking forward to seeing your girlie cards LOL !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schatje, prachtig in die kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een lief kaartje Frea, het hoeft echt niet altijd roze of blauw hoor!
    Geniet van je vrije dag.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel lief kaartje frea en geniet van je vrije dag grt jans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een schatje Frea en geniet maar met volle teugen van je vrije dag want om de een of andere reden gaan die veel sneller voorbij dan een werkdag :)
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi frea
    een snoeppie van een kaart met die zachte kleuren en glitter op de vleugeltjes
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a beautiful way to showcase Baby Tingla!
    Thank you so much for playing along with us at MIM! Don't forget how easy it is to win this week's prize...simply comment on another entry and be sure to mention you saw it on MIM. The more comments, the greater your chance of winning!
    Rene :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. a fantastic card with a beautiful image and colouring!

    i love the glitter and the gorgeous embellishments on your creation!

    thanks so much for playing along with us at Ruby’s Rainbow Challenges!

    hugs and kisses from germany,
    silvi xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh lekker zo'n dagje vrij,alles mag en niets moet ohhh!
    Wat een schitterend kaartje Frea!
    Vindt de kleuren ook heel mooi!
    Groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een plaatje van een kaartje en ik vind dat stempel toch wel zo lief!!.

    gr.Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful card for a baby, the image is so sweet! Thanks for taking part in Ruby's Rainbow Challenge xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful card Frea, thanks for joining us at Glitter Geeks!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg lief Frea en succes met al je challenges!
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. A sweet card. A very cute image. Thanks for joining Top Tip Tuesday. Elaine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gorgeous card, love the glitter and colours! Thanks for joining us at Glitter Geeks this week and good luck, Paula :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Very bright job! Love this image! the card is fantastic!!! I saw your card on ‘Make it Monday’

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lief kaartje Frea,
    geweldig die kleuren!
    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Such a sweet card - the blue and orange colour scheme works really well. Thank you for playing at Sweet Stampin' this week. Tracey x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Frea,

    nou, Annika en jij hebben dus niet alleen maar zitten beppen en koffiedrinken! Wat een ontzettend leuk kaartje. Bewerkelijk, maar dan heb je ook wat. Het stikrandje vind ik heel mooi en het glimmende op het baby'tje is zo lief! En de kleurencombi vind ik heel erg leuk! En waarom zou deze niet voor een meisje kunnen??
    He, wat leuk een zus met dezelfde hobby die zo even en avondje bij je kan komen. Mijn creatieve zus woont in Spanje...en mijn andere zus is niet zo creatief op dit gebied, die heeft weer andere kwaliteiten.

    Groetjes,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. So darling and precious! Thank you for playing along with my flutter by challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sweet image and you've colored her perfectly. I love the oranges and the blues and the flowers are just absolutely gorgeous. Thanks for joining us at Glitter Geeks Flower Power challenge.

    Shelby

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lief babykaartje, ziet er erg leuk uit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gorgeous card and love the beautiful bow! A really sweet baby card:)
    Thanks for joining us GingerLoft Challenges:)
    Huggs
    Lynn xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi Frea.
    leuk kaartje. heel mooi gedaan met die bloemen.
    een lief kaartje en oranje met blauw staat best.
    geen probleem. met oranje fleurt het inderdaad wat op.
    lekker joh..zo'n vrije dag!
    mooi weer ook nog. morgen hebben de twee jongsten van mij ook vrij. studiedag.
    heerlijk vind ik dat.
    succes
    groetjes Dora

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Such a beautiful card Frea. I adore this image and I love the colours you have used. Hugs Sarahxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik vind hem ook helemaal leuk geworden frea!
    gr, hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Thanks for joining our challenge at Crafty Cardmakers. Susan x

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super sweet card, Thanks for playing with us at OSAAT

    xoxo Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi frea!!

    wauw... wat een schattig kaartje is dit zeg!!
    Leuk al die versieringen erbij, het plaatje zelf is ook een snoepie!!! heel erg leuk gedaan ik hoop dat je genoten hebt van je ADV dagje!!
    fijn weekend alvast!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh my, so so so sweet Frea! I adore the colours and embellishing!

    Thx for joining us at Flutter By Wednesday and Make It Monday!!

    Mary J x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gorgeous card Frea! I really like the color combination you used. It was a happy accident! lol

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk kaartje Frea wat doe jij met veel candy's mee ik stond er versteld van.
    Lief kindje he ik heb er ook een kaartje gemaakt met dit lieve magnoliaatje kom eens langs
    Fijn weekend liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Awwww...such a cute card!
    Thanks for joining us at the Secret Crafter Saturday Challenge!
    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen
  34. This is a cutie, love the image and soft colours. with the bright orange accents. Thanks for joining our designer papers challenge at Top Tip Tuesday this week. Good luck in the draw. Annette xx

    BeantwoordenVerwijderen
  35. So lovely! What a change to see another colour than pink or blue. It's really effective. Thanks so much for playing along with Sweet Stampin xx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Thanks for joining us at Crafty Cardmakers.
    Fiona x

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Such a beautiful baby boy card. Love how the orange go again in the bow as well as the design paper. Beautifully coloured and decorated. Thanks for playing at Top Tip Tuesday and good luck. Hope to see you back tuesday for a new challenge. I've got candy if you're interested. Bettina xx

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je berichtje, ik lees ze altijd met veel plezier. Groetjes, Frea