woensdag 26 december 2012

Gelukkig Kerstfeest iedereen! Merry Christmas everyone!


Weinig woorden, maar voor iedereen een heel gelukkig kerstfeest gewenst, en onderstaande bladzijden uit mijn art journal zeggen het voor mij! Gemaakt met mijn Dylusions, de sneeuwsterren zijn gemaakt met embossing poeder seafoam. Mijn inspiratie kwam van het linkse citaat van Calvin Coolidge, die sprak me aan, maar toen moest er op de rechter pagina natuurlijk ook aan citaat en welke beter dan die van John Lennon.
Few words, just to say I wish everyone a wonderful Christmas, and the words on these two pages in in my art journal say it all! My inspiration was the quote by Calvin Coolidge which I thought was so well put, but then I decided there had to be a quote on the right page too and what better than the one by John Lennon.
En dit is dan de dubbele pagina. And so this is the spread I made.
Nu wil ik even uitleggen hoe ik deze kerststerren heb gemaakt; ik heb de kerstster snijmal van Marianne Design en die heb ik uit het midden van een transparante sheet gestanst. Vervolgens leg ik steeds de sheet op het papier en spray met een sprayflesje water erop. Dat de sheet weghalen en de natgeworden inkt opnemen met een keukenrol. Als je tevreden bent met de compositie kun je vervolgens de kersterren inschilderen met wat rode Dylusion inkt die je op een sheet spuit. Dan met een watervaste zwarte stift de omlijning maken en met een witte verfstift de nerven. Leuk effect toch?!
Ik wens iedereen nog een fijne 2e kerstdag morgen. Liefs, Frea
Now I would like to explain how I made the pointsettias. I have this cutting die of a pointsettia by Marianne Design en I cut that out of the middle of a transparant sheet. I then put the sheet on the layout and spray water on it, lift the sheet and dab the wet ink off. When happy with the composition I dry everything with my heat gun and paint the flowers with a bit of Dylusions red ink that I sprayed on a sheet. I added the outlines with a waterproof black fineliner and added the vains with a white paintmarker. Don't you love the effect?!
So I hope everyone has a lovely boxing day tomorrow. Hugs Frea
Challenges:
http://birdisthewordchallenge.blogspot.nl/2012/12/new-challenge-word-holidayand.html
http://cachallenge.blogspot.nl/2012/12/merry-christmas.html
http://everybody-art-challenge.blogspot.nl/2012/12/challenge-217-alles-geht.html
http://ladybugscraftsinkchallengeblog.blogspot.nl/2012/12/anything-goes-at-christmas.html
http://lejdesignschallengeblog.blogspot.co.uk/2012/12/lej-designs-challenge-no-34-santas.html
http://anythingchallenge.blogspot.nl/2012/12/design-team-call.html

6 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat weer leuk gedaan! Ook met die citaten er bij! (En zeker als je fan bent van The Beatles en dus automatisch ook van John Lennon ;o) )
    En ik herken de stempel :-D
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merry Christmas Frea!! Love you project!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat ziet dit er mooi uit. Heel creatief. Ik wens jou een heel fijn en gezond, gelukkig maar vooral creatief 2013 toe.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful arty and love the flowers, thanks for joining in at BITW!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fab pages, the sentiments are great, and I love the pointsettias... Thanks for joining in with us at LEJ Designs x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wonderful project - thanks for joining us for our anything goes challenge at LCI
    Lisa x

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je berichtje, ik lees ze altijd met veel plezier. Groetjes, Frea